File niet te openen of op te slaan, melding 'Under modification by' of 'The process cannot access the file'

Gemaakt door Peter Stuurman, Gewijzigd op Di, 23 Apr, 2024 om 3:22 PM op Peter Stuurman

Als een file al in een andere sessie in gebruik is en deze niet ingecheckt kan worden kunt u één van deze meldingen in TopSolid krijgen:

Of 


In dat geval is de sessie waarin de file is aangepast waarschijnlijk ongebruikelijk afgesloten waardoor de sessie voor de Server nog open staat (bv Crash-PC of Stroomstoring).


Oplossing in zo'n geval is:

- Op de Server waar TopSolid PDM Server draait via het Management tooltje TopSolid PDM Server 7.xx starten

- Na opstarten hiervan verschijnt deze onderin bij verborgen icons (Hidden icons)


RM>Manage: 

- In de PDM Server via Advanced management> Connected users zie je de sessie die de file vasthoud:


- met RM>Terminate session kan deze sessie beëindigt worden

Betreffende file is nu weer vrijgegeven en kan door diezelfde gebruiker weer in gebruik dan wel ingecheckt worden.


PS, zorg dat u absolute zeker weet dat het om de juiste sessie gaat die u zo afsluit anders gooit u werk van uw collega's weg  


Mocht dit het euvel niet verhelpen dan zal iedereen moeten uitloggen en de PDM Server apllicatie op de server herstart moeten worden:

 


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren