Als een file al in een andere sessie in gebruik is en deze niet ingecheckt kan worden kunt u één van deze meldingen in TopSolid krijgen:
Of
In dat geval is de sessie waarin de file is aangepast waarschijnlijk ongebruikelijk afgesloten waardoor de sessie voor de Server nog open staat (bv Crash-PC of Stroomstoring).
Oplossing in zo'n geval is:
- Op de Server waar TopSolid PDM Server draait via het Management tooltje TopSolid PDM Server 7.xx starten
- Na opstarten hiervan verschijnt deze onderin bij verborgen icons (Hidden icons)
RM>Manage:
- In de PDM Server via Advanced management> Connected users zie je de sessie die de file vasthoud:
- met RM>Terminate session kan deze sessie beëindigt worden
Betreffende file is nu weer vrijgegeven en kan door diezelfde gebruiker weer in gebruik dan wel ingecheckt worden.
PS, zorg dat u absolute zeker weet dat het om de juiste sessie gaat die u zo afsluit anders gooit u werk van uw collega's weg
Mocht dit het euvel niet verhelpen dan zal iedereen moeten uitloggen en de PDM Server apllicatie op de server herstart moeten worden:
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren